Van alles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Van alles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Van alles

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2006 | Suriname, Paramaribo

Here i am!
Tijdje geleden dat ik ge-update heb maar ik had het erg druk de laatste 2 weken... Jaaa.. echt!
Hoe is het weer in NL? lekker aan het hagelen met 5 graden..? hihi :) Nee oke, ik kan melden dat het hier de afgelopen week ook niet geweldig weer is geweest, dat wil zeggen dat het erg bewolkt is met af en toe een bui, maar natuurlijk nog steeds 33 graden.

Ik heb een lekker weekend gehad, er was een groot feestje in de stad genaamd Lustig. Nou dat belooft wat, eenmaal aangekomen was het nog niet zo druk maar dat kwam omdat we wat vroeg waren. Er was een binnenzaal en gewoon een ruimte waar je buiten kon staan en drinken. Lekkere temperatuur, leuke mensen en een goede DJ:) Alles was prima georganiseerd op zich, genoeg drankjes gehad in ieder geval..

Vorig weekend ben ik zondag naar Braamspunt geweest, dit is een punt waar de Suriname rivier eindigt en uitmondt in de atlantische oceaan. We zijn met de boot ernaartoe gevaren, het was echt chill want we gingen op het dak van de boot liggen, oke, op de heenweg was het wel erg heet, maar op de terugweg was het echt heerlijk. In zee heb ik zelf nog even gezwommen totdat ik een harde prik op mijn been voelde. Shhit, dat deed echt pijn, het bleek een kwal te zijn. Dus ik ging daarna maar het water uit, maargoed dat mag de pret niet drukken :)

Die maandag daarop had wel ff een maandagochtend dip. In de weekenden lijkt het net of ik op vakantie ben, maar als ik maandag weer moet beginnen met stage word ik met mijn neus op de feiten gedrukt..
Mijn stage is tegenwoordig druk. Het geeft niet, ik heb veel te doen, ik voer veel gesprekken met de jongens en de familie daarvan. Het gaat steeds beter, het is uitdagend, krijg het gevoel dat ik ingewerkt ben... mag ook wel na 2 maanden.
Vandaag gingen we kijken hoe we kerst gaan vieren op mijn stage en in het Cellenhuis. Waarschijnlijk uitgebreid eten, ben erg benieuwd hoe dat gaat met die jongens erbij. Als ze hun hormonen maar in bedwang houden hehe.. Ach, sowieso wel een goed idee om wat aan kerst te doen, aangezien ze dan in een cel zitten...
Ik zou vrijdag mijn middenevaluatie hebben met mijn stagebegeleidster maar dat is er nog niet van gekomen en het is nu maandag..
Dus dan word het morgen.. no span!

  • 06 November 2006 - 19:35

    Rogier:

    Er kan er maar EEN de eerste zijn ;o)

  • 06 November 2006 - 19:37

    Rogier:

    En hoe is het met jouw hormonen dan? Everything under control...?
    Getver, kwallen zijn vies. Slangen ook. Leuk land!
    Maar je vermaakt je nog steeds dus. Goedzo.
    In NL is het niet koud, het is veel te warm voor november. Vorige week wel waardeloos weer en wat overstromingen en stroomuitval. Wat dat betreft net een derdewereldland...

    Geniet ervan, voor je weet is je zussie er en voor je het weet zit je weer in NL ;o)

    xxRogier

  • 07 November 2006 - 08:31

    Roosje:

    Hej Petey!

    Gelukkig weer een update! En natuurlijk weer een mooi verhaal! Wordt wel een spannende kerst zo...Hier in Nederland is het al weer pepernotentijd...dus dan weet je al hoe laat het is!

    Kus Roosje

  • 07 November 2006 - 12:53

    Marlies:

    Hejjjj!
    Leuke update. Maar door een kwal gebeten?!!! AUW dat lijkt me wat minder.
    Leuk verhaaltje hoor, dat willen we graag zien hier in NL! :)

    Roos heeft gelijk, het wordt weer pepernotentijd en jij gaat dat allemaal missen...poor you..NOT! Wel leuk om nu alvast te gaan bedenken hoe je kerst gaat vieren, zal wel gek zijn bij een graden of 30!

    Nah, het is bijna zo ver dan kom ik naar jou toe joeeehhhhh!

    Doeiii lieve scheet!!
    KUS Marlies

  • 07 November 2006 - 19:53

    Mama:

    Hoi Petra,
    zolang je last hebt van kwallen in het water en niet in je omgeving is het niet erg, toch? Wel raar straks, kerst in die hitte vieren, maak je dat ook eens mee.

  • 08 November 2006 - 18:35

    Niels:

    Ik heb inmiddels een aantal kilo's pepernoten dan wel kruidnoten klaar liggen. Die geef ik je zus mee als ze over 2 weken naar je toe komt. Hoef je die in elk geval niet te missen. Doe ik er direct een tube "kwalzalf" bij.

    X -Niels-

  • 10 November 2006 - 14:30

    Peter:

    Check die pictures erbij dan.. Nog nooit zo'n mooie zonsopgang in het echt mogen zien. Ziet er echt bijna allemaal uit als paradise :) Groetjes!

  • 10 November 2006 - 14:47

    Dewi:

    Hai meid! Als ik alles zo mag lezen, dan vermaak je je daar wel! Veel dingen gedaan en mooie foto's heb je gemaakt zeg! Vind Ester het ook leuk?

    Nou ik kom in december he! Misschien dat ik even bij jou kom kijken. Je NAW- gegevens zijn bekend, dus ik kan gewoon contact opnemen. Nou veel plezier nog en wel goed je best doen he op je stage, hahahha

    Dikke kus Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 31410

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: