Blakawatra en festival - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Blakawatra en festival - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Blakawatra en festival

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Ik heb een tof weekend achter de rug dat ik graag met jullie wil delen. Aangezien ik van een zeker lief persoon fotoruimte heb gekregen zal ik daar natuurlijk meteen gebruik van maken.
Vrijdag was ik de hele dag vrij, tegenwoordig werk ik vier dagen in de week en het bevalt me prima. Eigenlijk vrijwel de hele dag niet zoveel gedaan, naar de stad geweest en een paar cd’s gekocht, het is wel grappig want ze verkopen hier voor het grote deel alleen maar gekopieerde cd’s, ze kosten dan ook maar 5 a 10 SRD. Dat mag ook wel als het niet de originele cd’s zijn. De rest van de dag was het heerlijk weer dus lekker in de hangmat gelegen.
S’avonds gingen we met zijn allen van mijn huis naar Touché. Het is een soort discotheek maar dan veel kleiner dan Starzz, ik was er één keer eerder geweest maar toen was het helemaal niet druk en had ik er dus geen goede indruk van. Dit keer was het mooi aangekleed en was het gezellig druk. Ik heb me er goed vermaakt, redelijk wat gedronken. Ik ben gestopt met het drinken van Borgoe (= rum) cola, het is eigenlijk helemaal niet zo lekker en ik krijg er echt ontzettende hoofdpijn van. Nu heb ik parbo- biertjes gedronken, nog steeds de volgende dag beetje hoofdpijn maar toch anders dan voorheen.

Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen, om vervolgens s’avonds naar een festival te gaan op het Onafhankelijkheidsplein. De reden van het festival was dat TeleSur (telefoonmaatschappij) 25 jaar bestond. Er waren optredens van Blackman en Shaggy. Ja, Shaggy. Wat hij tegenwoordig doet? Optreden voor het blije festivalpubliek. Het publiek had er zin in, ik stond redelijk voorin, maar wel tegen het hek. Toen Shaggy opkwam werden er een paar vrouwen wel een beetje wild en gillen.. oeii. Natuurlijk deed hij zijn klassiekers en dat was prima, hij maakte goed gebruik van het podium, en hij is nog steeds helemaal gek van vrouwen en het maken van seksuele bewegingen. Tijdens het concert werden we alleen wel half van achter aangereden door twee meisjes en op het laatst een man. Yuri stond tussen twee big mama’s in, waarvan de oksel van één van hen steeds tegen hem aankwam. Niet echt relax maar wel lollig.
Mister lover lover trok nog een meid het podium op, zong een beetje voor haar, maakte nog meer seksbewegingen en daarna mocht ze weer weg. Ach, ik vond de man wel sympathiek en bovendien blijven die oude nummers wel leuk.
Oja, ik las vandaag nog in de krant dat dit festival het eerste gratis festival in de historie is, waar buitenlandse artiesten hebben opgetreden. Ik heb wel een aantal foto’s ervan gemaakt, maar ze lukten niet goed. Mijn camera is niet echt optimaal wat dat betreft.
Ach, daarna nog even een drankje gedaan bij La Caff, me ogen hielden er daarna mee op, dus we belden Anand op en hij bracht ons naar huis.

De volgende dag ben ik naar Blakawatra geweest, een mooie plek bij de Joden Savanna. Nee, dat was niet de Savanne waar ik met mama en Marlies ben geweest. Het is aan de andere kant van waar ik drie weken geleden ben geweest.
De Jodensavanna is een van de eerste koloniale nederzettingen in Suriname. Daar zijn in de buurt van de Cassiporakreek de overblijfselen van een synagoge en van twee joodse begraafplaatsen te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Blaka Watra. Het was vroeger van ex- premier Johan Adolf Pengel, hij liet daar zijn buitenverblijf opknappen voor zijn gasten die hij vroeger ontving. Het snel stromende zwarte water bleek geschikt voor aanleg van een betonnen stroomversnelling. Na zijn dood werd Blakawatra opengesteld voor het publiek. Het is een heel relaxte omgeving waar je heerlijk kan liggen en het zand is lekker zacht. In tegenstelling tot het water bij White Beach is het water bij Blakawatra erg koud maar wel lekker verkoelend wanneer je een half uurtje in de zon hebt gelegen.
Rond een uurtje of twee vertrokken we weer naar huis, ik was moe, zat dit keer op een klapstoeltje in de bus die niet echt stevig was. Bij bobbels vloog ik een beetje omhoog, maar dat ben ik inmiddels wel gewend met de trips die we maken. Het is niet erg, ik kon er om lachen, vooral omdat ester languit achter mij lag te slapen, tijdens de rit vloog ze omhoog en was ze in één keer wakker. Het zag er geestig uit.

Hester en Eva hadden vorige week een klein poesje gevonden langs de weg. Ze hebben hem meegenomen naar huis. Het was zo een klein lief poesje, hij zat alleen onder de vlooien en zijn buikje was vol met wormen. Ze zijn met hem naar de dierenarts gegaan, hij kreeg antibiotica en een vlooienbandje. Het ging wel goed, alleen liep hij wankel door de medicijnen en hij poepte alleen maar wormen uit, en dan heb ik het niet over kleintjes, maar erg lang, wit en dun. Het was erg vies. Maargoed, na een paar dagen knapte hij goed op. Hij liep ook uit zijn hokje en kwam naar ons toe. Dus we waren erg blij, totdat we eergisteren allemaal thuis kwamen en we hem niet meer zagen? Oke, wat is er gebeurd? of hij is opgegeten, overreden of gewoon weggelopen? Ik denk het eerste.
Poenie, onze huiskat, vond het ook niet zo leuk dat ie er was, dat beestje eet tegenwoordig wel alles wat ie tegenkomt, zelfs kikkers smaken hem prima. Voor onze ogen eet ie z’on glibberig ding op, het was echt smerig om te zien. Maargoed, genoeg poezenverhalen.

Op mijn stage gaat alles prima, we komen in de kerststemming, sterker nog woensdag hebben we kerstviering in het Cellenhuis. Weet niet precies wat ik kan verwachten met alle jongens in één ruimte. Ze gaan in ieder geval kerstliedjes zingen, nou dat wil ik wel es zien. Heb nu twee nieuwe cliënten gekregen, er zit één interessant geval tussen. Zal ik niet over vertellen denk ik, lijkt me niet handig op deze openbare site….. of? Het is in ieder geval zo dat partijen elkaar tegenspreken, dus wie moet je dan geloven?
Tweede kerstdag heb ik met mijn huis afgesproken voor een kerstdiner, het is de bedoeling dat iedereen wat gaat koken. Ik ga samen met nog een paar anderen het nagerecht verzorgen. Weet nog niet zo goed wat. Heb sinds ik hier ben nog maar 10 keer gekookt ofzo. JAAA.. hoe ik dat doe? Geen idee, haal ook veel op en we gaan veel uit eten. Het kost allemaal niet zoveel…. What a life.
Toedeloe!

  • 18 December 2006 - 21:42

    Roger:

    Heej Peet,
    Ik heb uiteraard eerst de fotootjes bekeken en daarna pas je verhaal gelezen. Net als vroeger met de Donald Duck... Eerst vond ik dat poesje wel schattig, maar na je verhaal....... GETVER!

    Wel lachen zeg, Shaggy. Ouwe Smeerlap...

    Mis je je zussie een beetje? Vast wel!

    Oja en hoofdpijn heeft te maken met de hoeveelheid die je drinkt, niet zo zeer of het nou rum is of bier...........

    Enjoy!
    xxRogier

  • 18 December 2006 - 21:43

    Roger:

    Wat een gebouw trouwens joh, Ministerie van Justitie&Politie... Ziet er iets anders uit dan in NL, hahaha!

  • 19 December 2006 - 12:33

    Agnes:

    Heyyy meis, dat klinkt allemaal toch nog steeds top. Hier begint het te vriezen... :( Dikke knuf

  • 19 December 2006 - 16:32

    Mama:

    Hoi Petra,
    Leuk die trip naar de savanne en zo te zien heb je geen regen gehad.

    Geen poesje meer! Jammer na al die moeite.

    Dat gebouw van Justitie en politie kan wel een opknapbeurt gebruiken. Maar goed je kan het niet vergelijken met NL.

    dikke kus mama


  • 19 December 2006 - 17:40

    Marlies:

    Hi there!!
    shaggy man, my god dat had ik wel willen zien, beetje seksen op het podium..ik hou er van!! hahaha

    Zeg wat herken ik op de foto, my blouse!! Staat je goed hoor girly.

    Wat heb je een lang verhaal geschreven. Leuk die jodensavanne, tis daar wel mooi weer. Ligt het dan toch aan de binnenlanden?
    In de bus ziet het er vol en knus uit, moest je weer over de bauxietweg?
    Cool dat je zo veel foto's heb gemaakt, kan nu weer he, dankzij Leen.

    Nog een paar dagen en dan is het kerst, moet gewoon werken tussen kerst en oud en nieuw weeehhh maar geeft niet. En ik heb voor het eerst mijn eigen autoruiten moeten krabben..meteen een kras..oh well.

    We gaan er een leuk feesie van maken de 31ste. Leuk dat je met kerst het nagerecht gaat maken, laat je Yuri en Annemiek (met hun maak je het denk ik) niet al het werk doen. Als je nog maar 10x hebt gekookt, heb je je iets te vaak gedrukt dus nu: Get busy!

    doeii lieve zus,
    XXXXX lebber lebber
    Marlies de bedroomgangster

  • 20 December 2006 - 12:43

    Roosje:

    Hej Peet!

    Wat een sneu verhaal over dat katje! Hier is het idd freezing, ben al onderuit gegaan met de fiets en heb nu een blauwe plek. Ik mail je!
    xxx Roosie

  • 20 December 2006 - 14:13

    Andre:

    Prettige Kerstdagen en gelukkig nieuwjaar

  • 20 December 2006 - 22:33

    Niels:

    Ik kom nogal eens bij het ministerie van Justitie in Nederland. Die willen nieuwbouw, omdat het pand al wat ouder is. Duh, laat ze dat schitterende pand van de collega’s in Suriname maar niet zien. Misschien dat we wat oud behang die kant op kunnen sturen. D'r liggen vast nog wel een paar rolletjes ergens in de kelder. Met een beetje geluk staat daar ook nog een emmer verf. Doen we die er ook bij. Met zulke katten lijkt me een kwast geen probleem.....misschien dat er al wel iemand aan het schilderen is geslagen. Miste jij geen kat?



    X Niels

  • 21 December 2006 - 18:21

    Malle Lies:

    Zussie!
    Hoe is ie??
    hihi ik ga vanavond naar het foute kerstbal van q-music...met optreden van tropical danny en guilermo van 'toppertje' en george baker is dat natuurlijk een big ass feest...dussss Claudia heeft me gestrikt. Ik heb al een rode hoed van d'r gekregen! :) party party dus.

    Dat jij naar white beach DJ Jean gaat is veel leuker maar goed, ik wilde ook effe blaten!!

    DIKKE ZOEN!!

  • 25 December 2006 - 12:11

    Your Secret Santa:

    Merry Christmas and have fun!!!! :)

    KUSJES Jack 2000

  • 25 December 2006 - 12:12

    Marlies:

    dat was ik, hahahahah
    hoe was DJ opa Jean??

    *wink*

  • 25 December 2006 - 21:03

    Rudolph:

    Hey Petey,

    Zalig en gezegend kerstfeest!!!!!!

  • 29 December 2006 - 20:56

    Marga, Tjeerd.:

    Hoi Petra,

    Nog een heel gelukkig nieuwjaar en we hopen dat je de laatste weken het daar nog er naar de zin hebt.

    Marga, Tjeerd en Sander.

  • 01 Januari 2007 - 10:12

    Leen Van Frisia:

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!

    Dat je nog maar veel foto's mag maken.

    -XXX- Leen


  • 02 Januari 2007 - 17:48

    Me Myself And I:

    Happy newyear darling!!!

    Nog 4 weken genieten in switi suri en dan terug naar NL!
    Go and have fun!!! :)
    -bye-
    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 31411

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: