Wat een week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

WAUW


Arg, ik heb echt zoveel de afgelopen weken gedaan, dat ik niet weet waar en hoe ik moet beginnen. Het enige dat ik weet.. geweldig, fantastisch, amazing en genoten!!
Allereerst gelukkig nieuwjaar! Wat gaat het weer snellie allemaal.
Ben moe, kom uit werk, wil graag even een verhaal typen. Oke, mijn kerstdagen? Die waren super relaxed, en dan bedoel ik ook echt relaxed. Ik heb de hele dag bij het zwembad VOS op mijn handdoekje gelegen, gelezen, gekeken, me vervolgens weer omgedraaid en mijn ogen gesloten, geslapen, totdat de zon laag begon te staan. We pakten onze spullen, zijn naar huis gegaan. We hadden een rendezvous met Anand. Wat een geweldige man is dat, zo gastvrij, aardig, en vooral wel in voor een fijn feestje. Nadat ik een paar dansjes heb gemaakt met zijn kinderen, en zijn vriendin voel ik me gelukkig en tevreden. Tweede kerstdag hebben we met zijn allen in huis gegeten en gekookt. Ik heb samen met Karin een caramel taart gemaakt, hij was goddelijk..
Oja, trouwens, dat weekend daarvoor was ik naar DJ Jean geweest op White Beach. Het was leuk, gezellig, fijn gedanst, gedronken en natuurlijk aan het strandje gezeten. Heerlijk!
Al moet ik zeggen dat ik DJ Jean nou niet briljant vond draaien, maargoed laat ik niet technisch worden…
De rest van die week moest ik nog twee dagen stage lopen, niet veel stage gelopen eigenlijk. Voor het eerst dat ik eigenlijk hele dagen gevuld heb met kletsen met Daphne en mijn stagebegeleidster.. niets mis mee natuurlijk!
Maargoed, dan wordt je op een dag wakker en dan is het vuurwerk paradijs naar je huis geopend. Het was toch wel een dag of twee de nieuwe hangplek voor een aantal suri’s. Trouwens ze hadden zelfs een DJ die voor vrijwel niemand draaide, maargoed, dat mag de pret niet drukken. Het was zelfs wel handig zo een paradijs naar je deur. Mijn huisgenoten hebben die gasten toch wel wat winst gegeven door vuurwerk in te slaan. Nee, geen rotjes. Osama Bin Laden vuurwerk, waar toch werkelijk zijn hoofd op de verpakking van stond, echt lollig. Surinamers weten wel raad met vuurwerk joh. Wat een geweldig land!
Dat merkte ik vooral tijdens de Pagara, een vuurwerk spektakel in de stad. Winkels sluiten hun deuren eerder om daarna veel en dan ook veel vuurwerk af te steken. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, was met Annemiek, Ester en Irene de stad in. We liepen vrolijk rond en keken naar alle knallers van vele meters lang die werden afgestoken. Ik was met Annemiek toch even aan kletsen toen we opeens (ja!) de knallers naast ons zagen opspringen, nee dat waren wederom geen rotjes, het ging echt hoog de lucht en sprong alle kanten op. Ik dacht valt wel mee, nou nee, toen ik het kruid in mijn nek voelde niet meer. De hele menigte rende weg, (gaat echt lekker met 100 man wegrennen) naar een boom, toen konden we niet verder, het vuurwerk bleef knallen en ondertussen kreeg Ester een hoestaanval van de vele rook. Klinkt negatief maar het was echt een super ervaring. Vond het supergaaf, wat een spanning, niet normaal. Mijn handen in mijn oren, en op het laatst van de vuurwerk slinger nog een dikke knal waardoor ik bijna uit mijn slipper gleed, haha, het was zo lollig. Op de deze manier was ik wel weer voorbereidt op alle andere slingers…
Ohja, daarna nog rondgelopen door de stad, bandjes bekeken. We kwamen langs het stagebedrijf van Ilona, ze waren oliebollen aan het bakken, heerlijk een paar mee gegeten.
S’avonds was een beetje bizar. Zo zit je om 20.00 uur in je hangmat en dan ben je opeens om 0.00 uur bij Lustig (feestje in de stad), ahum, ben een paar uurtjes kwijt, dat glaasje was toch iets te diep. Ook weer van geleerd.
Zondag natuurlijk oud op nieuw! Saang! Wat een drukte in de stad. Hoe oud en nieuw in Suriname is? Veel feestjes, vuurwerk, drank en dansen. Allereerst gaan de mensen tot 22.00 de stad in om daarna naar huis te gaan en daar thuis het verder te vieren..
Bij het Vat was er een optreden, alle Surinamers hossen enthousiast mee, ik word er een beetje kriegelig van, teveel mensen, en ik werd weer aangereden door van alles en nog wat. Vrouwen die voorover bukken en mannen die er wat achterstaan, oei er is geen schaamte..
De sfeer zeer zeker geproeft, ze houden wel van een lekker feestje en zullen geen muurbloempjes met elkaar vormen. We hadden veel vuurwerk gekocht, lekker geknald thuis, gedronken, gedanst. Daarna naar Anand, hem gelukkig nieuwjaar gewenst. Weer verder gedronken, gedanst en veel gelachen. Het was echt te gek, niet normaal. En oud in nieuw in mijn hempje en rokje. Uniek! Ik dacht aan Nederland, het was daar vier uurtjes vroeger,. Bizar..
Ik mis jullie! Maar ga nog even snel genieten van de tijd die mij nog rest..

Dikke Kus!

  • 03 Januari 2007 - 19:18

    Marlies:

    Hi sweets!

    Wat een goed verhaal...je hebt vooral veel lol gemaakt en een paar kleine drankjes gedronken met de feestdagen...you go girl!

    Dat vuurwerk verhaal is echt mooi om te lezen, ik zie je al hysterisch tussen de blacka's over straat rennen hihi.

    Bij ons regende het om 0:00 uur dat was redelijk jammer, maar die champagne ging er vooralsnog goed in! Natuurlijk eten over voor een heel weeshuis, ik stuur wel wat op naar de Kwattaweg hahahha

    So Have fun overthere! :) lekker in de hangmat. Als je hier bent is de enige mat die je gaat zien de deurmat..hehe ofzoiets!

    DIKKE ZOENEN!!
    Yigga

  • 03 Januari 2007 - 20:05

    Mama:

    Mooi verhaal van dat vuurwerk. Dat zul je niet snel vergeten. Die Surinamers kunnen er wat van!

    De tijd gaat snel, voor je het weet sta je weer op schiphol dus geniet er nog maar van.

    dikke kus mama

  • 03 Januari 2007 - 22:10

    Wouter:

    Hey,heb je mijn smsje nog gehad? Veel plezier deze laatste maand!
    W.

  • 04 Januari 2007 - 09:02

    Roosje:

    Hej peeeeeeeeeet!

    Mooi verhaal! Lekker knallend het nieuwe jaar in. Zo stond ik in A-dam met allemaal vuurpijlen die overal naartoe gingen omdat het te hard waaide. Ook spannend, maar geniet nig even van al die heerlijkheid! Miss you!

    Kus roos

  • 13 Januari 2007 - 21:48

    Diny En Piet:

    Petra

    Surinaams nieuwjaar in ándere sferen dan hier in het druilerige Nederland waar de winters steeds meer op de herfst gaan lijken.
    Nog even tropisch nuttig en vooral aangenaam bezig zijn.
    Alle goeds voor 2007

    Diny en Piet

  • 14 Januari 2007 - 10:46

    Bep Wildeboer.:

    Hoi petra, het zit er bijna op ,geniet nog even lekker van je vakantie. Fijn dat je alweer een kamer hebt als je terug komt, heerlijk gevoel.
    Alvast goeie terugreis ,en tot ziens,
    Bep

  • 15 Januari 2007 - 12:33

    Annemiek:

    Heej Kippeboutje,
    Sheizie mijn Eindbeoordeling is natuurlijk verschoven.. naar donderdag 9.00uur. Maar die wil ik even verzetten, na Laatste Avondje Millenium lijkt me 9.00u niet zo'n geschikte tijd {Mijn toekomstig oog zegt: "Brak"}. Naja kan ik lekker mijn Personal Case schrijven waar ik gister zo'n zin in had. Is jouw beoordeling goed gegaan? Of is die ook op zijn Surinaams verplaatst?
    Dikke Hugie van Pamper (?),
    Xxx Miekie Mouse

  • 15 Januari 2007 - 20:20

    Niels:

    Vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dan moet je dus bijna weer terug. Nog maar effe niet aan denken.

    Spreek je snel!

    X

  • 15 Januari 2007 - 23:29

    Petrol:

    Niels>>>>

    Bedankt voor je kaartje:)mag ook wel na 2 maand
    very nice..
    Nog steeds jammer dat je niet op schiphol komt..
    OH WELL..

    tot snellie

  • 18 Januari 2007 - 13:30

    Niels:

    Ik moet om 10 uur in Utrecht zijn. Dus als je een beetje op tijd land rijd ik even m via Schiphol. Moet lukken. Je ziet m'n spandoek wel!!

    X

  • 18 Januari 2007 - 15:07

    Marlies:

    Hi Schetera haha :)

    AHHH het regent en stormt hier...so i got off early vandaag! jejjj
    Bij jou zeker nog wel lekker weer?
    Je komt bijna naar huis oeeeiiiii geniet nog lekker van alles!
    Wanneer typ je weer es een chill verhaaltje en zie ik leuke foto's?
    -xxx- bombshell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 31405

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: