Rustug - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Rustug - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Rustug

Door: Petey

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Het regent hier, al een paar dagen, wat zeg ik, al een paar weken. De zon heb ik zelf gister weer voor het eerst gezien in 5 dagen ofzo. De lucht blijft bedekt met witte/donkere wolken waar geen plaats is voor een stukje blauw of zon. Eigenlijk een soort Nederland, maar dan is het hier nog steeds 30 graden. Wel raar, muggen zijn ook drie keer zo actief lijkt het. Slaap tegenwoordig maar weer met klamboe.

Anywho, dinsdag zijn marlies en mama weer vertrokken, de twee weken dat ze hier waren gingen echt heel snel. Het lijkt net of ze 1 dagje zijn geweest. Het laatste weekend zijn ze zelf nog naar Brownsberg geweest, ik ben blij dat ze nog even het binnenland van Suriname hebben gezien, ze vonden het erg mooi.
Daarna moest ik weer terug aan het werk, na ongeveer bijna anderhalf week vrij te zijn geweest dus ik moest echt wel wennen, maar het is een leuke stage dus dat moet wel weer goed komen.
Vrijdag zijn we met het huis naar s’avonds de stad in geweest. We gaan altijd eerst naar La Caff, een klein café met een terras buiten. Wanneer je het bekijkt als er niemand is lijkt het heel klein (oke, it is). De muziek staat er altijd net iets te hard maar toch gaan we daar altijd heen om even te drinken en te relaxen. Daarna verkassen we naar een andere tent, 9 van de 10 keer is dit Starzz, een prima discotheek. Ze draaien er wel allerlei muziek, alleen wel elke week dezelfde muziek, dus tis niet echt afwisselend ofzo. Drankjes zijn wel oke, een biertje kost SRD 6, omgerekend ongeveer 2 euro, zeer prima te doen dus.
Zondag ben ik naar het Krasnapolsky geweest met Annemiek, Yuri en Paul. We konden daar bbq-en en drinken. Dus wij gingen er even naar toe. Het eten was echt hartstikke lekker, ik heb wel erg veel naar binnen gewerkt, steeds weer langs het buffet gelopen. Het is daar best prima binnen, alleen is er geen mooi uitzicht omdat het hotel midden in het centrum staat en daar kijk je dus niet uit op een mooie zee. We zijn op de ligstoelen gaan liggen in onze gewone kleren, Paul had zijn zwembroek aan dus die nam nog even als enige van alle mensen die aanwezig waren in het hotel, een duik. Het zag er lollig uit. Daarna gingen we weer terug naar huis, we wilden met de bus terug. Hier werkt het iets anders dan in Nederland, de bussen vertrekken pas wanneer ze vol met mensen zijn. We stapten in, en er zaten nog maar 5 mensen (er passen er een stuk of 26 in), dus dat wordt wachten. Na een half uur, gingen we dan eindelijk. In dat half uur draaien ze wel allemaal leuke liedjes in de bus, dus ik heb me wel een beetje vermaakt. In Nederland is dat wel ondenkbaar dat je hard Sean Paul in de bussen hoort..
Nog anderhalve maand en dan ga ik weer naar huis, het is een rare gedachte, ik heb wel zin maar de andere kant vind ik het hier ook geweldig. Dit dubbele gevoel was wel te verwachten en onvermijdelijk.
Het lijkt me ook raar om weg te gaan van mijn stage en alle jongens die ik heb leren kennen in het Cellenhuis. Ik heb nog wel een paar clienten die nog lopende zaken hebben, en als ik weg ben is die zaak nog niet afgesloten of moeten ze nog eenmaal voorkomen bij het O.M.

Maargoed, tis nog lang niet zover..

oja leuk linkje: http://www.partypixsuriname.com/photos/details.php?image_id=8941&sessionid=56e3776c455d45e53cbc9dc7f03fd46d&sessionid=56e3776c455d45e53cbc9dc7f03fd46d

  • 11 December 2006 - 15:39

    Peet:

    hmm.. shit.. fotoruimte op hihi :P

  • 11 December 2006 - 15:42

    Roosje:

    Heeej lieve Peet!

    Wat relaxed daar bij Krasnapolsky! Leuk vestje heb je aan! Hipperd! hihi
    Nog niet denken aan het afscheid btw...dat duurt idd nog wel even. Gewoon nog lekker genieten...en dan ontvangen wij je weer met open armen hiero in koud Kikkerland!

    Dikke kus, en mis je!

    Roosje

  • 11 December 2006 - 15:44

    Marian:

    Grappig dat ik op dit zelfde moment de eerste reactie had willen plaatsen... Ik vond het al zo gek dat de foto's een voor een verschenen. Geniet nog flink van de laatste, gezellige weken en daarna weer fijn naar Nederland!! Groeten Marian

  • 11 December 2006 - 16:27

    Mama:

    Hoi Petra,

    Weer een leuk stukje geschreven!
    Het ziet er daar bij het Krasnapolsky mooi en lux uit. Hadden we ook nog heen kunnen gaan, ach ja, je kunt niet alles hebben!
    Jammer dat het zoveel regent dan hebben wij nog geluk gehad toen we er waren.

    dikke kus mama

  • 11 December 2006 - 17:21

    Je Zuster:

    Hey pablo!!

    Lekker rustug in Para?! Damn man, balen dat je regen hebt al de hele tijd. Suriname cries cuzz we left..hihihi ja die heimwee is wel een beetje jammer..maarrr
    Vandaag mijn eerste echte werkdag gehad en het was super en everything i wanted it to be dus ik ben ook helemaal happy in hollanda.
    Weet je trouwens wat vaag is; de ansichtkaart is aangekomen ZONDER postzegel..strange..

    I like the pics, gek dat ik de peoples op de foto's ook ken! In het 'kras' zijn wij nooit binnen geweest, verkopen ze daar ook slippers? hehe

    Ik kan woensdag mijn foto's ophalen en dan ga ik ze dit weekend maar es inplakken en wegzwijmelen bij switi suri. Ik heb al wat leuke cd'tjes gebrand dus helemaal party party in de auto bij suri-muziek! :)

    nou doe de groet'n aan 'ik ben het, anand' en je huisgenootjes! :)

    Dikke brasa en kusjes
    -Marlies-

  • 11 December 2006 - 20:50

    EJ:

    Petey ouwe stapkoningin, how ya doin? Leuke partypics van the börger sisters..
    Spreek je!

  • 12 December 2006 - 14:18

    Yuri:

    Pfff Al weken regen? Ik zit hier hele dagen in de zon man.. Wat een dom gelul Petey ;)

    BTW heb je de hele dag fotogeil lopen doen in de Kras en dan presteer je het om maar één van die foto's online te gooien :S

    Damnzz Petey!

    Maar ja.. Enough of the bullshit.. Check je vanavond wel weer in de crib waar Marius op ons wacht ;)

    Kuzz

  • 12 December 2006 - 16:06

    Annemiek:

    Yoooo, wat is dat voor lelijke onderkinnen foto van mij??!! Schrecklich.
    Thanks mate ;).
    Kga ook even in mijn archief graven, gheghe ;)

  • 12 December 2006 - 21:42

    Agnes:

    Heeeyyy, Krasje de gekste! Leuk om dat te zien. Jammer trouwens dat mams en zus weer naar Nederland zijn. Maar voordat je het weet ben je alweer bij ze! Genietse nog maar even. Brasa!

  • 13 December 2006 - 15:12

    Leen Van Frisia:

    Hey Petey,

    Ik werd gebeld door je boekhouder dat er een probleem met de foto ruimte was. Is opgelost hoor. Je kan weer uploaden.

    X Leen

  • 14 December 2006 - 10:45

    Marieke:

    Hey Petra,

    Ik zag je berichtje op mijn site..

    Roddels mogen ten alle tijden naar mariekje_vanbommel@hotmail.com gestuurd worden. Zo lijkt het alsof ik toch nog een klein beetje in Suri ben.

    x

  • 15 December 2006 - 15:01

    Roos:

    Hej Peet!
    Ik hoor net dat je Wouter om 3u 's nachts wakker hebt gebeld! STOUT! Wat moet dat nou met jou!

    Kus Roosje

  • 15 December 2006 - 15:45

    Peet:

    Euh.. ja..scheet! jij neemt je foonie niet op.. en jij was de koekenbakker die niet meer met em ging eten heheh..:)
    lekker weekend nu! ooo..mis je ook..
    snel weer spreken!
    XX


  • 15 December 2006 - 15:55

    Peet:

    Euh.. ja..scheet! jij neemt je foonie niet op.. en jij was de koekenbakker die niet meer met em ging eten heheh..:)
    lekker weekend nu! ooo..mis je ook..
    snel weer spreken!
    XX


  • 17 December 2006 - 22:42

    Hans:

    pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wat een weer, wat een foto's en wat een berichten zeg! ik wil ook stage lopen in suriname :P !! ben echt vet jaloers op je. gelukkig geniet je dr wel van zo te lezen haha. spreek je snel weer!

    groetjes

    je neef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1481
Totaal aantal bezoekers 31412

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: