Mama, Marlies en Savanne Crossing - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Mama, Marlies en Savanne Crossing - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Mama, Marlies en Savanne Crossing

Door: Petey

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 November 2006 | Suriname, Paramaribo

DAAG!

Vorige week dinsdag zijn mama en marlies aangekomen in switi Suriname!
Ik ging ze ophalen met Anand, we vertrokken een beetje laat, dus ik was bang dat ik ze liet wachten, maar het tegendeel was waar...
We hebben ongeveer drie kwartier gewacht en toen zag ik ze aankomen lopen met hun koffer! :) Natuurlijk knuffelen, en in de auto gesprongen om naar huis te rijden..

Ze hadden het natuurlijk warm, en keken onderweg hun ogen uit en vroegen super veel dingen over het land en de weg..
De volgende twee dagen heeft het veel geregend (helaas). Het is wel opvallend dat vanaf de dag dat ze zijn aangekomen het regenseizoen begonnen is. Het regent nu elke dag wel even een uurtje of twee.. Dus die dag hebben we niet veel gedaan. We zijn even naar de stad gegaan en we hadden een trip gepland naar de Savanne.

We vertrokken op zondagochtend met een busje naar de Savanne. Het was toen lekker weer en vooral een felle zon! De heenreis was bumpy, en we gingen heen en weer, de weg was op het laatst niet meer geasfalteert, dus we vlogen door die auto heen. Marlies moest echt vet lachen:)
Toen we aangekomen waren gingen we met de jeep een beetje crossen over de Savanne. Onze gidsen waren Botti en Robin. Bottie is avontuurlijk ingesteld en overal wel voor in. Hij stelde voor dat Marlies en Petra uit het raam gingen hangen en Louise en Annemieke (die ook mee waren met onze trip) op de motorkap gingen zitten, terwijl hij ging rijden door de bossen. Het was nu rond een uurtje of 7 s' avonds dus het werd al een beetje schermerig en op het laatst donker. Het was echt een mooie ervaring.. lekker hard, wind door je haar en gaan! Daarna gingen we binnen zitten en ging Botti met 70km door de bossen in het donker. De koplampen waren wel aan maar het leek net of je door een tunnel van takken reedt. Het was wederom weer een hele mooie ervaring.

Daarna waren we weer bij het kamp, we sliepen namelijk in hangmatten... heerlijk:)
S'avonds rond 22.00 uur stelde Robin voor om nog even een boswandeling te maken en kijken of er nog wilde dieren te zien zijn. We trokken allemaal onze goede schoenen en lange broek aan om met hem mee te gaan. Ik vond het wel een beetje eng in het donker in het bos.. Maar we hadden een zaklamp waarmee je in je bosjes moest schijnen om twee oogjes mee te spotten wat dan eventueel een dier kon zijn.. Helaas niets gezien maar wel veel gezien en gelopen..

De volgende dag lekker gerelaxed in de hangmatten en heerlijk gegeten (natuurlijk kip, rijst en groeten)..
Robin had natuurlijk een jachtgeweer bij zich, hij vroeg of ik ermee wilde schieten. Na een beetje aazelen zei ik ja. Hij legde een fles in de verte en ik moest em raak schieten... ik schoot wel, maar niet raak hehe:) Voelde een enorme terugslag van dat geweer, wel echt tof..

Mama vind het hier erg anders (natuurlijk) en geniet hier ontzettend, ik probeer zoveel mogelijk te laten zien in een korte tijd..

Nu is het een dag later en we gaan zometeen naar de Thermen Hermitage om lekker te relaxen:)

  • 28 November 2006 - 15:29

    Agnes:

    Ohhh wat leuk dat ze er zijn. Dat wordt veel leuke dingen doen! Helemaal leuk! Geniet, dikke knuf!

  • 28 November 2006 - 15:48

    Roos:

    Hej Peet!

    Wat een vette experience weer! Groetjes aan mams en marlies!

    Have fun! En rij niet tegen een tak aan met je hoofd!

    Kus

  • 28 November 2006 - 18:22

    Rogerrr:

    "Helaas niets gezien maar wel veel gezien", goeie tekst Peet...

    De zussies herenigd, goed hoor!!!

    Jeeptochtje klinkt leuk! Schieten ook! Valt me wel tegen dat je niet effe raak kon schieten. Marlies ook niet? Of haakte die meteen al af...

    Dikke smak voor Lies en voor iedereen,
    Rogier

  • 28 November 2006 - 19:17

    Niels:

    Oh!!!

    Dus daar is Marlies....en ik hier maar zoeken.



  • 29 November 2006 - 10:55

    Bep Wildeboer.:

    schitterend lijkt me, soms ook dood eng, snachts in die bossen. Maar geniet jongens.Dikke kus voor alle drie.Bep.

  • 29 November 2006 - 12:49

    Karin:

    Ik ben het Anand!! Hallo, ik ben het Anand, heeee!!!

    Vanaaf funky bbq, and if not...we make it funky! To the shizzle, in the nizzle, with a fizzle...and some hot spicy chicken!

    Kuz en knuffel roomy Karin

  • 30 November 2006 - 09:20

    Vera:

    Vet cool Peet! Gezellig met je moeder en je zus! Bedankt voor je mail :) veel liefs!

  • 02 December 2006 - 16:32

    Bep:

    lieve mensen .Geniet nog even lekker dit weekend, voor je weet is het over.(leuke foto`s). Als jullie terug komen is Sinterklaas al weg, houdt niels geld over. wij vieren het zondag zonder Marlies nou dat gedicht houdt ze wel te goed,volgend jaar dubbel op.In ieder geval goeie reis terug en tot dinsdag.Zal stil zijn Petra,weer afscheid waardeloos, maar je mam en marlies weten nu waar je over praat ,en dat is wel heel leuk.Jij nog een fijne tijd meid.
    Liefs Bep.

  • 06 December 2006 - 14:26

    Marlies:

    Hai!!!

    Hoe is het? Weeehh ik heb heimwee naar paramaribo...het is hier echt te kkkoudddd..brrr :(
    Maja, wel fijn om Nielsje weer te zien!
    Heb je vandaag weer gewerkt? Hoe was het eerste dagje zonder mamsie en mij? Ik moet echt even afkicken en morgen al weer aan het werk.
    Gelukkig heb ik 250 foto's om bij weg te zwijmelen..hahah :)

    Take care daar in het fijne para en stay away from the booze...hihih

    Hele dikke en kus en ik heb een hele gave tijd gehad with you!!
    xxx Zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 31404

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: