Nickerie/party/relax - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Nickerie/party/relax - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Nickerie/party/relax

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Zaterdagochtend, ik word wakker, te vroeg voor een zaterdag... Vrijdagavond nog even naar de stad geweest, heerlijk gegeten en een paar drankjes bij La Caff en Broki. Ik ging om half 2 al naar huis, we zouden zaterdagochtend misschien vertrekken naar Nickerie, ik heb nog niet 100% zin, dus ik ga maar niet. Ik ga slapen, toen ik wakker werd, hoorde ik dat iemand op mijn deur klopte, oke, ik ga even zeggen dat ik niet meer mee ga. Nadat ik dit heb meegedeeld duik ik weer mijn bed in, maar kan niet verder slapen, ik denk na. Shit ik wil toch wel mee, Nickerie, stukje Suri die ik nog niet heb gezien. Ik pak mijn tas en ga (na 2 uur autogedoe) mee. Ochtendhumeurtje was een beetje aanwezig maar dit verdween toen we na 4 uur aankwamen. Het was echt gezellig, we verbleven bij familie van Anand. Oma kon goed vissen! 5 vissen in een korte tijd. Yuri heeft ook nog eentje gevangen.. S'avonds het dooie Nickerie in, waar vrij weinig viel te beleven, zat bijna te slapen achter mijn drankje.. oops..
We moesten onze hangmatten meenemen, dus ik dacht die hangen we ergens buiten op. Well no, gewoon in de woonkamer hangen hihi.. Echt lollig, toen ik ging slapen en erin ging liggen, was het echt niet fijn.. Dus ik dook bij Annemiek in haar twee-persoonsbed op een plek die eigenlijk voor Peter was bedoeld. Kortom, toen Peter naar bed ging was ie niet zo blij dat ik er lag. Naja, dan gaat hij er toch bij liggen? Bed had zelfs vering.. dat heb ik allang niet gehad :)
Volgende dag lekker gevaren naar Cupido, een soort eilandje bij Nickerie, was echt heerlijk.. met lekker veel zon! Uurtje heen en terugvaren in een relaxte boot, met mijn hoofd in de zon.. ogen dicht. heerlijk:)
Rond een uurtje of half 6 gingen we weer naar huis, ik was moe..
--------------

Ben vorige week ook nog naar DJ Chuckie geweest, dirty dutch tour, wilde er wel graag heen, was tof, maar ook wel erg warm, zoveel hossende mensen op elkaar..

Heb vorige week vrijdag ook mijn eindgesprek van mijn stage gehad en de beoorling en ik kreeg een 8 (goed)! yeah! Ik voelde me blij, ze was zo enthousiast en leuk tegen me. Ik ben echt blij dat ik daar heb stage gelopen en zoveel heb gezien en geleerd, heb nog cadeautjes voor mn collega's gekocht, die geef ik aankomende woensdag..

Nog een weekje en dan vlieg ik naar huis, wat gaat het toch snel. Om precies te zijn kom ik 31 januari in NL aan.
Ik heb er zooo zin in, om iedereen weer te zien en weer lekker in Groningen te zijn. Aan de andere kant vind ik het moeiljk om mensen hier achter te laten, sommige zie ik waarschijnlijk nooit meer terug. Raar idee, ik wil meer zien van de wereld. Ben reislustig geworden door de afgelopen vijf maanden..

Voor nu, tot snel!

Dikke zoen!

  • 22 Januari 2007 - 18:22

    Je Zuster:

    Petey petey petey!!

    Wat heb je weer een fijn verhaal getypt, echt goed om te horen dat je het leuk hebt gehad in Nickerie. T lijkt me wel zelf vermaken daar, maar daar is ook niets mis mee! :)
    by the way.. die familie van Anand...praten ze allemaal zo hoog? hahah:)

    Mooi foto's ook weer, leuk die ene van jou waar je ligt. You look cute. Naar trouwens, die plee en tevens douche, maar he dat hoort erbij noh?

    Idd wat je zegt dat je sommige peoples waarschijnlijk nooit meer ziet, misschien over een hele lange tijd. Snap je nu waarom Claudia die brief aan je meegaf..hihi
    Hier alles rustug, vanavond het heugelijke feit dat Niels een rondje gaat squasen...yes yes

    Nou je gaat bijna weer naar huis, geniet nog maar lekker van alles.

    Dikke zoenen daar!!!
    -Marlies-

  • 22 Januari 2007 - 21:42

    Tom:

    Hallo Tom Hier,
    Leuke foto's
    Hier heeft het heel hard gestormd,
    Als je nog tijd hebt om de sterrenhemel kijken, 's avonds is wellicht een komeet aan de hemel zichtbaar.

    Alvast een goede reis.
    groeten,
    Tom

  • 22 Januari 2007 - 22:10

    Mama:

    Hoi Petra,

    Leuk verhaal, mooi dat je je stage afgesloten hebt met een goed punt.

    Ook wel interessant dat je nickerie hebt gezien, ook al vond je het wat minder.
    Het wordt hier een paar dagen koud (een paar graden onder nul) maar dat is ook alles.

    De foto's zijn leuk, geniet nog van de tijd die je hebt!

    kus mama





  • 23 Januari 2007 - 11:15

    Rosie:

    Hej peeet!

    Laatste weekje genieten! Wat een goed stage cijfer! You go girl! Ik kijk er naar uit je weer te zien! Je woont idd dicht bij Wouter maar ook nogsteeds redelijk dicht bij mij! Leuk he? hhihi. Samen eten e.d. moeten we zekers doen! En dan de stad in!

    Owww, kword er helemaal blij van!

    Kussie kus Roos

  • 23 Januari 2007 - 14:18

    Petra:

    Euhm, op welke avond is die komeet te zien dan,... elke avond? en hoe laat..


  • 23 Januari 2007 - 15:49

    Rogier:

    Een 8? Nerd... ;o)

    Peter niet blij? Een beetje man droomt van 2 vrouwen in zijn bed, hahaha!

    Nielsje heeft goed gesquasht hoor. En 2 gratis bier geregeld. Nou ja, weggegaan zonder te betalen, is dat hetzelfde? In ieder geval een echte vriend!
    Wanneer kom je weer thuis? Volgende week?

  • 24 Januari 2007 - 11:22

    Agnes:

    Meissie, ik zag hier net wat sneeuwvlokjes voorbij dwarrelen. Dat wordt een heftige overgang. Maar wel gezellig dat je weer lekker naar Nederland komt!!! Bosi, Agnes

  • 24 Januari 2007 - 20:00

    Niels:

    Hier je Justitie vriendje die deze week 2 bier heeft gejat bij de sportclub waar ie nog geen uur lid was. 't was ook zo gezellig... Hard getraind zeg maar

    't is hier na een pittig briesje vorige week (windkracht 10+) nu zowaar winter geworden! Het vriest!!!!!! Doe je dikke slippers dus maar aan als je volgende week thuis komt.

    Sta jij nu met een hengel in je hand op de foto? Iets gevangen? Als je de smaak te pakken hebt wil ik we een weekendje met je vissen....

    Plannen we een weekend met mooi weer, een heldere hemel en een komeet. Iemand suggesties wanneer er weer zo'n stuk puin langs de aarde komt gevlogen?


    XX Niels


    Oh ja, die biertjes reken ik de volgende keer nog wel even af. Kan ik weer met een schoon geweten naar bed.




  • 24 Januari 2007 - 21:05

    Tom:

    Hoi Petra,
    Over die komeet: hij is in principe elke dag zichtbaar, alleen helaas (ook) niet zo goed vanaf suriname. je kunt het proberen ongeveer een uur na zonsondergang, kijk op een donkere plek iets links van de plek waar de zon onder is gegaan. Misschien zie je een vage witte streep laag aan de hemel, de staart.
    Groeten, Tom

  • 28 Januari 2007 - 11:46

    Spaceman:

    Bliep bliep.

    Hier spaceman. Als je in die witte streep een rode stip ziet die lijkt te zwaaien, zwaai dan even terug.

    It's me SPACEMAN!!!:)


    X

  • 28 Januari 2007 - 22:15

    Rosie:

    Jepppie, bijna zover: Petey back in NL!
    Ennn ik heb mijn scriptie in da pocket! Thank God!

    Tot snel!
    dikke kus!
    x

  • 30 Januari 2007 - 22:19

    Space Women:

    Hallo Annemiek hier,
    Die vage witte streep dat ben ik met mijn blonde haar. Aan de kant van Curacao sta ik te zwaaien ;). En Bob draait nu Hindi muziek. Karin en Paul spelen kaart. Vandaag Christoffelberg beklommen, pff slechts 371m klauteren tussen rotsen. Morgen met zeilboot naar KLein Curacao en snorkelen. Heb hier al het een en ander opgesnorkeld, maar dat waren dan geen vissen ;p. Bijna Suriname vergeten, maar jou niet hoor ;).
    Tot zo in Grun!!

  • 30 Januari 2007 - 22:19

    Space Women:

    Hallo Annemiek hier,
    Die vage witte streep dat ben ik met mijn blonde haar. Aan de kant van Curacao sta ik te zwaaien ;). En Bob draait nu Hindi muziek. Karin en Paul spelen kaart. Vandaag Christoffelberg beklommen, pff slechts 371m klauteren tussen rotsen. Morgen met zeilboot naar KLein Curacao en snorkelen. Heb hier al het een en ander opgesnorkeld, maar dat waren dan geen vissen ;p. Bijna Suriname vergeten, maar jou niet hoor ;).
    Tot zo in Grun!!

  • 12 Februari 2007 - 12:39

    Es:

    Let's go back! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 2738
Totaal aantal bezoekers 31407

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: