Ziek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu Ziek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Petra Borger - WaarBenJij.nu

Ziek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Daag...

ik ben weer een beetje beter, dat wil zeggen dat ik weer kan praten en kan functioneren in het dagelijkse leven.
De afgelopen dagen waren echt niet tof. Het begon eigenlijk vorige week donderdag/vrijdag. Toen kreeg ik last van mijn keel, maar toen was het nog niet pijnlijk en ik dacht dat gaat vast wel weer vanzelf over. Vrijdagavond ben ik nog uit eten geweest en daarna nog even op het terras gezeten maar toen besloot ik maar om met de taxi naar huis te gaan om mijn stem te besparen. Zaterdag zijn we naar het zwembad gegaan, toen voelde me redelijk oke, we hebben een beetje op een handdoek gehangen en rustig aan gedaan, toen ik thuis kwam voelde ik me wel een beetje raar, ik ben gaan zitten en ineens kreeg ik het erg warm. Nu is het zo dat er bij mij in huis drie meisjes wonen die in een ziekenhuis stage lopen dus 1 van hen had wel een thermometer bij zich. Ik heb hem in mijn mond gedaan en ik had 39.3 graden koorts. Ik schrok wel een beetje want ik had dat ook weer niet verwacht. Vanaf dat moment ging het me allemaal een beetje te snel. Ik ben die avond maar vroeg naar bed gegaan, maar slapen kon ik niet, ik had heel erge keelpijn en ik kon niet slikken en mijn neus zat dicht (hoe moet ik ademen?!).
Toch nog een paar uur geslapen, maar toen ik zondagochtend wakker werd dacht ik echt dat ik gek werd, zo een pijn in mijn keel en overal in mijn hoofd. Toen ben ik naar beneden gegaan naar mijn huisbazin en s’ochtends aangeklopt, ik vertelde haar dat ik heel graag NU naar de dokter wil omdat ik het niet meer trok. We zijn vrijwel direct naar het ziekenhuis gegaan, daar aangekomen heb ik me geregistreerd en moest ik wachten op mijn beurt. Dit betekent ongeveer anderhalf uur wachten op maar twee houten banken voor dertig patiënten. Maargoed in Nederland moet je ook lang wachten. Toen ik aan de beurt was, was ik zo blij, de arts bekeek mijn keel en constateerde meteen dat mijn amandelen ontstoken waren. Ze schreef me antibiotica voor en paracetamol voor de koorts.
Toen ging ik weer naar huis, ik pakte een taxi voor het ziekenhuis. Tot overmaat van ramp maakte de taxichauffeur nog een move naar mij, ik zat daar half weg te zakken in mijn verrotste kleding en hij maar vragen naar mijn telefoonnummer, ik heb echt zo boos gedaan, nee, nee en nog eens nee gezegd, en toen we bij mijn huis waren heb ik hard die deur dichtgeslagen.
Thuis aangekomen vroegen de meeste huisgenoten hoe het was gegaan. Nynke wilde wel samen met Liesbeth de medicijnen halen. Ik was opgelucht dat ik dat niet hoefde te doen, ik ben toen maar op bed gaan liggen, zowat de hele dag.
Maandag en dinsdag waren nog erg zwaar omdat ik zelf geen vooruitgang zag ondanks dat ik de medicijnen slikte. Ik leefde op ijsblokjes en ijswater omdat dat eigenlijk het enige was wat ik kon hebben. Maar dinsdagnacht heb ik voor het eerst de hele nacht doorgeslapen, dat was echt beter. Het doet nu ook minder pijn, maar nog niet zoals het moet zijn. Ik voel in ieder geval vooruitgang en dat doet mij zeer goed.

Vorige week stage gelopen, het was heel interessant, maar ook wel pittig. Het is wel duidelijk te merken dat ik in een ander land ben dan Nederland. Ik werk in een gebouw met een aantal verdiepingen, ben ff kwijt hoeveel, maar op sommige verdiepingen is er geen stromend water, ( erg handig als je naar het toilet moet) dan moet je naar een andere kamer gaan waar er wel een kraantje is. Verder hebben ze nog wel redelijk veel computers en printers e.d. maar ik ben wel blij dat ik mijn eigen laptop kan gebruiken.
Daarnaast hechten zij op mijn afdeling veel waarde aan nette kleding. Dat wil zeggen dat heupbroeken niet worden toegestaan, en het mag niet strak zitten. Dusssssss….
Toen ben ik nog maar ff de stad in gegaan om wat nette kleding en schoenen te kopen. En dat kan heel goedkoop hihi.

Dit weekend gaat mijn huis op trip, maar ik heb besloten niet mee te gaan want dat kan niet vanwege mijn conditie. Echt super balen!!!

Stuur binnenkort weer newe foto's..
-X-

  • 14 September 2006 - 15:00

    Rogier Vinckers:

    Heej Peet,
    Getver, je gaat toch niet daarheen om ziek te worden??? Balen zeg!
    Goed dat het weer beter gaat.
    Aanstootgevende 3kwart-broekjes de koffer in en nette pakjes aan, heel goed ;o)
    Succes met je stage, veel plezier met je vriendinnetjes en voor zover nog nodig beterschap!!!
    xxRoger

  • 14 September 2006 - 20:55

    Niels:

    Peetee,

    Eindelijk, daar ben je weer.

    En aan de beterende hand gelukkig.

    Je zusje komt binnenkort effe buurten bij je. Ben ik 2 weken helemaal alleen.... :)

    Niet meer met de deur van de taxi smijten als ze je lastig vallen, dat is niet netjes. ONDERKOTSEN DIE WAGEN!!!!!! Heb je gelijk weer een mooi verhaal voor op de site (foto's kun je dan laten zitten).

    Rustig aan daar,

    XXX








  • 15 September 2006 - 06:51

    Roosje:

    Hej peeet!

    Thanx 4 your mail! Ben blij dat je weer rondloopt. Succes met kleren shoppen!
    xxx Roosje

  • 15 September 2006 - 08:13

    Vera!:

    Heeee Peet, gelukkig voel je je weer beter.. ziek zijn is echt kut :( De foto's zijn echt leuk! Hier gaat alles ook lekker hoor, IK mis je wel! En ik moet nog steeds beginnen met capoeira. Maar goed, je hoort het allemaal als ik de stap weer heb gezet! Veeel liefs en dikke zoen van Veer..

  • 15 September 2006 - 11:06

    Agnes:

    Hey mafkees, je hebt het flink te pakken gehad. Gelukkig gaat het beter. Plezier en succes op stage! Knuffel Agnes

  • 15 September 2006 - 11:29

    Marian En Tom:

    Hoi Petra,

    wat een lang en vooral vervelend verhaal! We hadden al gehoord dat je je niet lekker voelde, maar het werd toen dus nog erger. Hopelijk ben je snel weer op de been en kun je lekker aan de slag. Hier valt het werken ook niet mee, het is hier wel 25 graden en dat zonder airco! Tot snel, groeten Marian

  • 15 September 2006 - 16:41

    Marlies:

    Hi liefie!!
    Hoe is ie nou? gelukkig ben je bijna weer beter. Mama heeft de reis geboekt dus off i go in november naar jou!! joeehooee gezellie!!
    hele fijne weekend dagen en have a great one,
    KUS marlies

  • 15 September 2006 - 17:48

    Mama:

    gelukkig weer aan de beterende hand. Lekker relaxen dit weekend, genoeg tijd om rustig aan te doen en "nette" pakjes te kopen kus mama

  • 15 September 2006 - 19:23

    Bep Wildeboer.:

    Waardeloos zo ziek te zijnen dan zo ver weg. Rust lekker uit,goed voor je.
    Een foto van die nette kleren lijkt me enig.Ik ben benieuwd.
    Je Mam en Marlies komen ook gauw, heerlijk voor je meid, en voor hun ook ,marlies heeft er goed zin in.
    Rust goed uit,groetjes Bep.

  • 22 September 2006 - 10:02

    Niels:

    hmmmm, nog steeds geen update.......

  • 22 September 2006 - 16:42

    Petey:

    JAA.. komt eraan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2007

Nickerie/party/relax

03 Januari 2007

Wat een week!

18 December 2006

Blakawatra en festival

11 December 2006

Rustug

28 November 2006

Mama, Marlies en Savanne Crossing
Petra

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 31416

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2006 - 29 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: